Orthomoleculair

Wat is orthomoleculaire therapie?

De term ‘orthomoleculaire’ is een combinatie van het Griekse ‘Orthos’ wat ‘goed’, ‘juist’ en ‘gezond’ betekent en ‘moleculen’, de kleine deeltjes zoals vitamines, mineralen, aminozuren en andere essentiële voedingsstoffen die het lichaam ondersteunen en het van nature aanwezige zelfhelend vermogen van het lichaam stimuleren.

Orthomoleculaire therapie ziet de mens als één geheel en het ziektebeeld als een niet-evenwicht binnen dat geheel. Deze therapie kan preventief gebruikt worden ter voorkoming van ziektes, maar ook klachten en ziektes verminderen en soms zelfs genezen. Ook kan orthomoleculaire therapie gebruikt worden samen met de reguliere geneeskunde.

Herstellen van klachten/ziekten

Als de voorwaarden voor herstel niet optimaal zijn in het lichaam, duurt het veel langer voordat een letsel of ziekte hersteld is. Factoren die het genezingsproces negatief beïnvloeden zijn:

• tekorten aan voedingsstoffen
  • energietekort
  • verkeerde eetgewoontes
  • slechte darmfunctie
  • gebruik pijnstillers
  • te weinig beweging

Orthomoleculaire geneeskunde werkt op cel niveau en zorg bij de juiste afstemming voor:

• voldoende energieniveau
  • goed werkende darmen
  • minder stress
  • afnemende klachten
  • goed werkend immuunsysteem

Maar… het heeft tijd nodig. U wordt immers niet binnen één week ziek of moe. Het is belangrijk het lichaam tijd te geven om met behulp van de juiste voedingsstoffen weer in balans te komen.